خواص عسل برای زیبایی

خواص عسل برای زیبایی

  • 1402/10/15
  • 85
  • 0 دیدگاه

یکی از مهمترین خواص عسل برای زیبایی و شادابی است. تاثیر عسل در سلامت پوست و مو بسیار مشهود است. از مهمترین آن می توان استفاده از عسل در تولیدات لوازم آرایشی و بهداشتی نام برد. در این محصولات عسل موجب شادابی و نشاط و درخشش بیشتر برای سلامت پوست و مو می شود.

پاک کننده منافذ پوست یکی از مهم ترین خواص عسل است. همچنین اگر نیاز به ماده ای جهت  ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی برای پاکسازی پوست خود لازم دارید؛ می توانید از کرم های حاوی عسل استفاده کنید. عصاره عسل برای پوست بسیار مفید می تواند باشد.

جوان سازی پوست هم یکی از مواردی است که بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال آن هستند. همیشه بهره گیری از مواد گیاهی برای سلامتی مفید است. کافیست مواد گیاهی طبیعی پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید. عسل هم از این قاعده مستثنا نیست.

از دیگر موارد و خاصیت های عسل برای پوست می توان به: کاهش چین و چروک؛ بهبود زخم ها؛ درمان آکنه و جوش ها  و  نرم و درخشان کننده مو اشاره کرد. حال برای استفاده از عسل بر روی پوست و بهره مندی از خواص ذکر شده باید عسل را به صورت ماسک استفاده کرد.  در ادامه نحوه استفاده از عسل را ذکر می کنیم.


تهیه ماسک عسل برای افزایش رطوبت پوست

کافیست شما صورت خود را بشویید و بعد از آن که صورت تان را خشک کردید؛ یه قاشق عسل را روی پوست صورت خود ماساژ دهید. به پوست صورت خود اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه عسل را جذب نماید. سپس صورت خود را بشویید و شاهد بهبود پوست خود باشید.
تهیه ماسک عسل همراه با روغن نارگیل جهت پاکسازی منافذ پوست

یک قاشق عسل خام را همراه با دو قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید. این ماسک را نباید در قسمت های دور چشم که پوست صورت نازک تر است؛ استفاده کنید. در قسمت های دیگر صورت؛ ماسک تهیه شده را به آرامی ماساژ دهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.


ماسک عسل همراه دارچین جهت جوان سازی پوست

اگر از مصرف عسل به دلیل ویژگی چسبندگی که دارد اجتناب می کنید؛ با تهیه این ماسک که به صورت محلول است؛ راحت تر می توانید از خواص عسل بهره مند شوید. یک قاشق عسل را همراه با آب ولرم ترکیب کنید و سپس به مقدار لازم پودر دارچین به آن اضافه نمایید. بعد از آماده شدن محلول؛ آن را روی صورت خود اسپری کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه صورت تان مرطوب باقی بماند.

دراین مبحث به بعضی از انواع عسل های طبیعی و خواص آن ها را از لحاظ های مختلف برسی کردیم که خواص دارویی و سلامتی بی نظیری دارند. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، عسل طبیعی خواص بسیار زیادی دارد، می توانید برای بهره مندی از خواص عسل طبیعی آن را تهیه و مصرف فرمایید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
براي دريافت اطلاهات بیشتر تماس بگيريد ۰۴۴۳۳۷۴۶۰۷۳

همیشه همراه شما هستیم ...